2013. május 28., kedd

Folyékony szappan készítése hagyományos szappanból

Régebben a férjem sima szappannal mosott kezet, aztán átszokott ő is a folyékonyra. És hát megmaradt pár szappan. Mindenképp szerettem volna felhasználni, gondoltam kipróbálom a folyékony szappan gyártást. Egyszer már próbálkoztam lereszeléssel, de főzés hatására sem olvadt fel a reszelék. Most azt a verziót találtam ki, hogy meleg vízben simán a kezemben forgattam a szappant, fél óra alatt jó sok leolvadt belőle, kb. tízdekányi biztosan szétolvadt (közben utólag a netről megnéztem a Napló két riportját, amire vasárnap este sosincs időm). Beletöltöttem a tartóba és egy kannába. A tízdekányi szappanhoz vagy 4 liter vizet raktam (inkább még többet is), mégis elég zselés állagú lett pár óra után. Szerintem magas olajtartalmú növényi szappanból érdemes ezt csinálni, az gondolom lágyabb). De a tartóból simán ki lehet nyomni.

Szóval kell hozzá:
10 deka szappan
kb. 4,5 liter víz


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése